Dag

6.15 Samling på Arlanda, alla kom dit pigga och glada. Janne Björk, TSK:s eminenta heltidstränare skulle kolla om vi kunde göra en gruppincheckning varvid han gick till disken och upptäckte att han glömt sitt pass hemma. Ögonblickligen fick vissa omplaneringar göras. Janne försvann som en pil till polishuset för att fixa ett provisoriskt pass medans vi andra fick vänta. Han kom tillbaka med ett nytt pass, några hundringar fattigare och en erfarenhet rikare. Incheckningen gick sedan bra och vi kom till gate 18 för att kliva ombord på flygplanet när Peter Szentivanyi blev stoppad. Hans pass hade gått ut och polisen totalvägrade att släppa med honom på planet. Efter många samtal med flygpersonal och diverse telefonsamtal var vi tvungna att lämna Peter hemma med lösa förhoppningar att han kanske skulle få åka med kvällsplanet. Den deciminerade skaran äntrade planet och avnjöt en trevlig flygresa med god mat. Vi landade tryggt med sedvanlig charterapplåd och skulle passera den cypriotiska passkontrollen när Ivan blev avvisad pga. av ryskt medborgarskap. Det visade sig att ett formulär behövde fyllas i så det var inga stora problem. Efter ca 1 timmes bussfärd var vi framme. Vi fick våra rum som var stora och bra. Hotellchefen hade genomgång med oss om faciliteterna och efter det mat buffé (vilken buffé! Frukost, lunch, middag var det rena smörgåsbordet fast det var varma rätter från Grekland) Vi ledare kom att behöva bantning efter denna resa. Idag så gick vi upp 06.30. Vid 07.00 så åt vi frukost, sen gick vi till träningen. På vägen till träningen så visade tränarna oss den affär som det var billigast att köpa vatten på. På träningen så simmade vi ganska mycket. Vi tränade i 2 timmar och sedan hade vi ländträning i 30 minuter. / Tobias, Ivan, Oskar, Andreas, Wille
Efter morgonträningen fick vi reda på att det skulle bli en del schemaändringar under dagen. De som ville skulle få möjligheten att åka till staden och shoppa. På grund av detta var vi tvungna att lägga ett entimmes pass på lunchen för att hinna åka. För att orka passet fick vi två fjuttmackor och en juice till mellis. Lunch skulle vi få efter träningen. Båda grupperna simmade samma pass, det var varmt och halvkul. Sen var det dags för alla oss svältande att få mat. Vi fick veta att utflykten till Limassol blev inställd för att alla affärer var stängda. Istället fick vi en lång och välbehövlig paus då det plötsligt började regna.REGN! PÅ CYPERN! I takt med att chocken la sig kom solens strålar fram och landträningen väntade. A1 och B grupperna är inte så fridfulla som man kan tro, idag anmälde hotellets pensionärer sitt andra klagomål på tre dagar. / Elin, Elin, Petra, Yasmin
Kuckeliku, klockan är sju (eller 06.10 om man ska vara exakt) dags fär alla simmare att vakna nu. Så bar det av för ännu en hektisk dag för oss simmare på Cypern. Efter en snabb men härlig frukost var det dags att ge oss av till vårt alldeles egna plaskhål. Efter ett soft 2 timmars pass så var jäktandet igång igen. Skjuts av vår jättesnälla chaffis tillbaka till hotellet där vi hade exakt 22 minuter att byta om, fixa i ordning och packa innan en buss kom och plockade upp oss. Den här gången bar det av mot Wet ’n’ Wild Vattenland. Där tillbringade vi på ett ungefär 5 timmar, 27 minuter och 53 sekunder. På vattenlandet förvandlades Coachen Janne Björk helt plötsligt till barnrumpan Jan-banan. Janne rockar loss och åkte alla attraktioner om och om igen. De andra tränarna Stefan, Loa och Andreas hade inga problem att hänga med i svängarna förutom i matt-racet där det gällde ”störst kommer ner först”. Otto (Andreas) låg och latade sig i solen och njöt av att för en gångs skull få riktig användning för sina solglasögon. Och vem var det om inte Stefan som blev i knuffad och blöt från topp till tå när tränarna åkte gummiring tillsammans. Djungelns största lokatt (Loa) röjde runt i bassängerna, han var verkligen vad man kan kalla för katternas katt. Många brände sig i allt från röd-röda till bruna nyanser. Inte ett moln så långt ögat kan nå är en bra beskrivning på denna underbara afternoon. Apropå after så var det många som på den svala kvällen kletade in sig i after-sun. Till middagen var det många som längtade efter coca-cola pga. vätskebrist med det fick vi tyvärr inte eftersom cola är vätskedrivande. Efter middagen fick alla sin underbart sköna efterlängtade tid. Vi, Tove, Lisa och Emelie tillbringade den nere på den stojiga stan. Efter en uppfriskande promenad på gatan kom alla i säng för att få sin tillräckliga skönhetssömn, speciellt Janne som vi det här laget mer liknade en mogen tomat än en mogen vuxen. Detta brev måste vi tyvärr avsluta nu, för jag och Tove har just ”råkat” hälla after-sun i hennes öra. / Emelie, Lisa, Tove F
Klockan är några minuter i sju och man måste stiga upp för att hinna äta frukost. Efter frukosten går vi iväg till bassängen och simmar lite i två hela timmar. Efter det slappade man lite innan lunchen. Eftermiddagspasset var ett syrapass. Janne lovade att om tre stycken simmare gjorde pers så skulle vi få läsk till maten. Det blev några pers så vi fick läsk till barbequen som skulle vara lite senare på kvällen. Tråkigt nog hann vi inte simma hela passet. Eftersom vi skulle vara lediga nästa dag fick vi vara uppe till tolvslaget. Barbequen var rätt så god och det fanns bakelser också. Kocken hade en vit papprulle och det var en sån där trevlig typ. Till maten fick man till och med två läsk vardera. Vädret har varit fint och det var en bra dag. / Kim, Hansson, Simon, Westlund
Idag var det sovmorgon. Vi seglade med en lyxig och stor katamaran. Det var härligt varmt, om man inte smörjde in sig med solkräm brände man sig ordentligt som Ivan. Han kunde knappt gå efteråt. När vi stannade båten snorklade vi lite, vattnet var klart men kallt. Kvart i sju åt vi middag, det var buffé som vanligt. Efter det gick vi till våra kompisar, våra cypriotiska kompisar som vi är med varje kväll. Det kommer att bli svårt att skiljas från dom sen. Alla skulle nog vilja stanna en vecka till men så blir det tyvärr inte. / Tove, Sandra, Fanny, Natalie
Plötsligt hörde vi att telefonen ringde. Signalerna gick och tillslut så gick en av grabbarna fram och svarade – ”Hallå.” sa en röst i telefonen, ”ni har missat frukosten och har nu sju minuter på er att vara ombytta och klara att för att börja den långa, tråkiga och meningslösa vandringen till bassängen. Ännu en dag på Cypern hade börjat. Med några klunkar vatten till frukost hade vi ett pass på 6000m framför oss. Sorgligt nog var Hamon sjuk efter gårdagens båtfärd så han slapp simma 6x1000 som de övriga en den fantastiska gruppen A1 skulle få simma med den enorma och enormt fantastiska tränaren Jan Björk. Medans vi ligger och sliter i bassängen så står Janne där med sitt mystiska leende. På något konstigt sätt lyckades vi simma igenom passet,förutom Hamon då. Lunch åt vi i den vanliga matsalen som låg vid hotellet. Efter lunch gick vi tillbaka till rummet, klagade på att vi hade för lite tid och sen till bussen som skulle ta oss till bassängen. Hamon hann somna innan vi gick ut från rummet och vaknade av att receptionisten ringde strax innan vi kom tillbaka med bussen. Kvällen kom och kl. 22.00 skulle alla vara i sina rum. Utan att tjejerna fick kom de över till vårat rum och vi började en runda poker. När tidsgränsen för hur sent vi fick vara uppe hade passerat satt vi fortfarande och lirade. Efter att Janne hade upptäckt oss en andra gång gick vi och la oss, fast bara på låtsas sen kom tjejerna tillbaka till vårat rum igen och vi hade så kul. Det var bara en kort sammanfattning av våran dag på Cypern. / Daniel, Peter, Jacob, Hamon

Source: http://www.turebergsim.nu/tavlingar/sida/_filer/Dagbok_Cypern_2004.pdf

Ratgeber medikamente

Wenn überhaupt Medikamente, welche? Symptom Allgemeine Tipps Medikament 1. Trimenon 2./3. Trimenon Stillzeit Unruhe Entspannungsübungen Baldrian-T 20–40 Tr. pro Tag 20–40 Tr. pro Tag 20–40 Tr. pro Tag Yoga Hova-Dragée (Hopfen u. Baldrian) 3 x 1 Drg. pro Tag 3 x 1 Drg. pro Tag 3 x 1 Drg. pro Tag Blähungen Blähende Nahrungsmittel meiden Flatulex-Tbl. 3 x 1 Kautbl. 3 x 1 Kaut

energeia.com.mx

THE RISE AND SIGNIFICANCE OF MODERN ANALYTICAL METHODS IN ACCOUNTING A Review Essay of the Economics of Accounting , Vol. I, 1 of P. O. Christensen and G. A. Feltham University of British Columbia, B.C. Canada Abstract This is Part II of some review essays dealing with the development of analytical accounting, and partic -ularly, the application of information ec